Tuesday, December 7, 2010

- dark matter- ماده تاریک

ماده تاریک - افشا
در این شرایط قدرت در دست هیچ کس نیست.
1-افشای اسناد ویکی لیکس یک مورد را به خوبی به همه نشان داد. و آن اینکه هیچ دولت، سازمان بین المللی، شرکت پلیس یا حتی بعضا دادگاهی فارغ از زد و بند ها و مصلحت جویی های سیاسی نیست.
2-وقتی دولت قبلی امریکا از نهادی بین المللی می خواهد که کاندیدای متخصص ایرانی محیط زیست را برای هیئت رئیسه گروهی تخصصی برای تغییرات جوی نپذیرد و در مقابل تهدید به قطع کمکهای مالی میکند، دیگر داعیه ی دموکراسی و آزادی دادن از طرف آن دولت بی محل است.
3-در این شرایط پیچیده ی افشاگری، آنچه بسیار جالب است این است که قدرت،امروز در جهان نه صرفا در دست سرمایه داری ستو شرکت های عظیم؛ نه در دست دولت ها به تنهایی؛ و نه صرفا در زیر اهرم نیروهای نظامی و.. تماما در دست مردم بودن قدرت هم که به داستان میماند[خصوصا در جوامع پیش-دموکراتیک].
-
با وجود فضای آزاد مجازی پتانسیلی عظیم برای تاثیر در جهان وجود دارد. «ماده ای تاریک»!
امروز کشورها[آیا هنوز «کشور»، این شکل شکل سنتی و پیش مدرن مرزبندی و تقسیم وجود دارد؟؟]، دستگاه های دیپلماسی، سازمانهای بین المللی، قوای قضایی، سازمان های جاسوسی باید خود را برای مقابله با نیروی جدیدی آماده سازند[اگر یارای آن را داشته باشند]. امروز خطر برای مردان ایدئولوژیک دستگاه های دپلماتیک، نظامی، و امنیتی جهان فاشیست های جدید- نه از راه هوا و دریا و زمین می آید، نه از طریق تروریسم انتحاری؛       امروز دشمنی جدید باید به لیست خطرات [کدام خطر؟]اینها اضافه شود،    فضای بی حد و حصر سایبرنتیک و پتانسیل اش برای افشا  برای کار و زندگی!    این است «ماده ی تاریک»!
آنچه که دربند کردن اش و فهم پتانسیل اش ناممکن می نماید، اما تاثیر عظیم اش واضح و عیان خواهد بود.
امروز حتی اگر جولیان اسانژ دستگیر شود و به زندان برود،  غولی بیدار شده است و به دنیا پا گذلشته است. غول افشا و کشف حجاب از هر آنچه پرده ای بر سر صد عیب نهان اش می کشد.

No comments:

Post a Comment